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HIL H 160 M

Posté : Ven 22 Juin 2018 07:20
par BEN
Selon Air et cosmos
L'Aeronavale recevra 49 H 160 M afin de remplacer les Dauphin, Panther et Alouette III.
1éres commandes à partir de 2022 et 1éres livraisons à partir de 2029

Re: HIL H 160 M

Posté : Ven 22 Juin 2018 10:09
par bechar06
Moi, j'ai vu 50 HIL H160M pour la Marine... bof on en est pas à 1 près
Mais pour les impatients dont je suis: https://www.meretmarine.com/fr/content/ ... r-des-h160
avec 4 H160 qui seraient loués à titre intérimaires

Re: HIL H 160 M

Posté : Ven 22 Juin 2018 10:15
par BEN
Oui location de Dauphin N3 ( société NHV ) pour la 22 S et location de H 160 M afin de retirer les Al III

Re: HIL H 160 M

Posté : Jeu 8 Nov 2018 09:05
par BEN

Re: HIL H 160 M

Posté : Jeu 8 Nov 2018 11:58
par Al
Ce n'est pas la plus mauvaise idée de l'année.
20 NH * 40% de dispo, cela fait 8 appareils utilisables un jour donné.
Autant les garder pour les missions 'de guerre'.

De plus, la flotte restante de Lynx coûte un oeil à entretenir.

Aussi, je me suis laissé dire que l'effet de souffle important du rotor du NH pouvait être un inconvénient pour le SAR ?

Enfin, les Armées pourrait savoir ce qu'un H160 de base a dans le ventre au niveau utilisation réelle ... avant de mettre un gros paquet sur un nouvel engin ultra-moderne.

Re: HIL H 160 M

Posté : Mer 2 Jan 2019 12:23
par FORBIN
Airbus flies first serial production H160 helo

Airbus Helicopters has flown the first serial production H160 to roll off the line at Marignane in southern France, the company announced on 18 December.

The event, which took place on 14 December, marked an important milestone in the development of the H160 helicopter, which was selected in 2017 to fulfil the French military's Hélicoptère Interarmées Léger (HIL) requirement to replace most of its current rotary-winged inventory with a single type.

This first serial production H160, which is destined for launch customer Babcock, will now join three prototype helicopters in the final steps of the flight test campaign. This will include confirming that the modifications introduced onto the serial configuration have no impact on the helicopter's handling qualities.

The H160's construction represents a new production method for Airbus Helicopters, with its fuselage manufactured at the company's facility in Donauwörth in Germany, tail booms in Spain, and avionics and other dynamic components - such as gearboxes and rotorblades - at sites throughout France, including Paris and Marignane. Final assembly of the helicopters takes place at Marignane.

Under the HIL programme, the H160 will replace all helicopter types in the French military except for the NHIndustries NH90, Airbus Helicopters Tiger, and Airbus Helicopters H225M Caracal.

https://www.janes.com/article/85292/air ... from_rss=1